Польская мастачка стварыла цыкл карцін пра Беларусь

На Гданьскім біенале на выставе сучаснай польскай мастачкі Паўліны Алоўскай «Белавія» прадстаўлены яе дакумэнтальны цыкль карцінаў пра Беларусь, піша Радыё Свабода са спасылкай на magazynszum.pl.


01-po-202-1200x1452-pj5hf.jpg


Ад 2016 Алоўская шмат разоў прыяжджала ў Менск, каб фатаграфаваць і пісаць яго. Мастачка ўспрымае Менск як горад, «культурна замарожаны ў часе», які выклікае ў яе ўспаміны пра час сталеньня ў камуністычнай Польшчы.


02-po-201-1200x1616-u9e5t.jpg


Працы на выставе дасьледуюць архітэктуру, стыль і традыцыі краіны, якая, паводле Алоўскай, выглядае як «схаваная сацыялістычная ўтопія».


03-po-200-1200x1731-smws7.jpg


Большасьць сцэнаў з цыклю «Унівэрмаг» была напісаная ў менскім ГУМе. Алоўская, натхнёная раманам Эміля Заля «Дамскае шчасьце», які распавядае пра сілу Дома моды ў Парыжы канца ХІХ стагодзьдзя, употай здымала прадаўцоў і кліентаў у ГУМе. «У адрозьненьне ад кнігі Заля — сымбалю капіталізму і росквіту сучаснага гораду, ГУМ нагадвае капсулу часу халоднай вайны, там даступныя толькі тавары беларускай вытворчасьці, няма ніякіх сьлядоў заходніх брэндаў, даступных па ўсім сьвеце», — піша magazynszum.pl.

“Наша Ніва” паводле “Радыё Свабода”